Есть решение... Мне помогло.
С официального форума STEAM, рекомендовано представителе VALVe
Как говорится "проблема имеет место быть, но не у всех ..юю и на некоторых конфигурациях"..
Короче...полностью
здесь
Цитата:...To avoid this issue I expect you can delete any key in HKEY_LOCAL_MAHCINE\\SYSTEM\\CurrentControlSet\\Con trol\\Session Manager\\Environment that is not of the type REG_SZ or REG_EXPAND_SZ....
И дальше
там объясняют возможные причины :
Цитата:Originally Posted by DrGoldfire View Post
If I may ask, and hopefully without giving the impression that I'm criticizing code I haven't seen, why do you have to parse environment variables directly out of the registry instead of using an API?
Because there is no appropriate API to iterate all the environment variables that have changed at the system level since the process started. This is related to the fix for some games not running correctly until a Steam restart if they required installing PhysX. It unfortunately doesn't install to the Windows system directory, but to it's own, and then modifies the path. Of course applications don't get their environment updated until a restart, and child processes inherit from the parent. Hence the problem and why Steam iterates the environment in the registry to track and look for changes.
И конечно, для чистоты эксперимента удалить файлы:
..\Games\Steam\ClientRegistry.blob
..\Games\Steam\ClientRegistry.blob~....TMP
Ещё раз и по-русски:
1)Открываем и редактируем реестр :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Environment
там должны быть ключи ТОЛЬКО REG_SZ или REG_EXPAND_SZ.
если есть "REG_DWORD", то удаляем их, обычно это два:
DEVMGR_SHOW_DETAILS и DEVMGR_SHOW_NONPRESENT_DEVICES -
картинка
(у меня был только DEVMGR_SHOW_DETAILS)
РЕЗЕРВНОЕ КОПИРОВАНИЕ РЕЕСТРА НИКТО НЕ ОТМЕНЯЛ!
2) Удаляем файлы:
..\Games\Steam\ClientRegistry.blob
..\Games\Steam\ClientRegistry.blob~....TMP
Запускаем STEAM, он обновляется, регистрируемся, играем.
Удачи.